Κάθε επιχείρηση της εποχής μας θα πρέπει να σέβεται το επιχειρείν της και να έχει ιστοσελίδα/eshop και να κατανοεί την αξία των μετατροπών έναντι των επισκέψεων που έχουν ληφθεί. Πολύ συχνά, οι επιχειρήσεις γίνονται σταθερές στις επιτυχίες που λαμβάνουν αντί να παρακολουθούν το ποσοστό μετατροπών επιτυχίας προς πώληση.

Εγκατάλειψη καλαθιού ή Cart Abandonment 

Η “Εγκατάλειψη” είναι ένας από αυτούς τους όρους που έχει μοναδική σημασία όταν εφαρμόζεται στο Διαδίκτυο. Ο όρος αναφέρεται σε λόγους για τους οποίους ένας χρήστης εγκαταλείπει έναν ιστότοπο προτού προβεί στην ενέργεια που επιθυμεί ο κάτοχος του ιστότοπου, συνήθως αγοράζοντας ένα προϊόν ή πραγματοποιώντας έρευνα/ενέργεια (συμπλήρωση φόρμας κλπ).

Υπάρχουν πολλές όμορφες τοποθεσίες στο internet με μοναδικές καινοτομίες. Δυστυχώς, αυτοί οι ιστότοποι σπάνια αποφέρουν κέρδος ή περιορίζουν άσκοπα το δυναμικό κέρδους τους. Οι κάτοχοι ιστότοπων πρέπει να επικεντρώνονται σε ένα μόνο πράγμα κατά τη δημιουργία ενός ιστότοπου – τη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες. Για να αποφύγετε ζητήματα εγκατάλειψης, θα πρέπει να εστιάσετε στα ακόλουθα:

Φόρτωση

1. Ο ιστότοπος πρέπει να φορτώνει πάντα το συντομότερο δυνατό για να φιλοξενεί επισκέπτες που θα μπουν (συνήθως) με mobile data απο τη φορητή τους συσκευή.

Απλότητα

2. Ο ιστότοπος πρέπει να έχει σχεδιαστεί για ευκολία στη χρήση και όχι «αυτό που φαίνεται καλό». Πρέπει να είναι απλό, λιτό, λειτουργικό. Ξεχάστε τα εφεδάκια και τα κινούμενα κείμενα. Ο χρήστης θέλει να δεί εύκολα αυτό που τον ενδιαφέρει.

Click and Visit

3. Όλες οι διαφημίσεις πρέπει να κάνουν κλικ απευθείας στα αντικείμενα που αναζητούνται και όχι στην αρχική σελίδα του ιστότοπου. Όταν αναζητάτε λοιπόν “παπούτσια για τρέξιμο” θα πρέπει το κλικ να οδηγεί σε μια λίστα με όντως παπούτσια για τρέξιμο. Ειδάλλως ο χρήστης…έφυγε (και πληρώσατε και κλίκ που δεν απέφερε πιθανή πώληση)

Χρόνος Φόρτωσης

4. Οι σελίδες του ιστότοπου πρέπει να διατηρούνται μικρές για να βελτιώσουν τους χρόνους φόρτωσης. Μήν βάζετε δεκάδες ατελείωτα προϊόντα εκτός αν πληρώνετε ακριβή υποδομή με ισχυρούς servers.

Περιττές Πληροφορίες

5. Οι πληροφορίες που δεν σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία πρέπει να αφαιρεθούν.

Αντίο εφεδάκια

6. Το εφέ όπως είπαμε και πρίν, η μουσική και άλλα “στοιχεία ατμόσφαιρας” του ιστότοπου πρέπει να καταργηθούν για να επιταχυνθούν τόσοι οι χρόνοι φόρτωσης αλλά και η συμβατή προβολή σε συσκευές. Μην κάθεστε να τα δείτε σε μια οθόνη ΗΥ. Μπαίνει το 10% εκεί. Δείτε τον να ανοίγει απλά σε ένα κινητό.

Newsletter

7. Η εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο του ιστότοπου (newsletter) πρέπει να είναι απίστευτα εύκολη ή φόρμα επικοινωνίας να ζητάει λίγα πράγματα.

Φόρμα συμπλήρωσης

8. Οι πελάτες πρέπει να υποχρεούνται να συμπληρώνουν τις ελάχιστες πληροφορίες για να κάνουν μια αγορά.

Αποστολή email

9. Τα ενημερωτικά δελτία πρέπει να εκδίδονται σε HTML με πλήκτρα ενεργειών και να καταγράφετε το τί πατήθηκε και που.

Συμπίεση φωτογραφιών

10. Όλες οι εικόνες πρέπει να συμπιεστούν για γρήγορη φόρτωση. Διαθέτουμε ειδικά εργαλεία που μπορούμε να συμπιέσουμε όλες τις φωτογραφίες του eshop σας.

Hyperlinks Google Friendly

11. Όλοι οι σύνδεσμοι και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει επίσης να περιλαμβάνουν φιλικές λέξεις προς τη Google (keywords)

Email προδιαγραφές

12. Όλα τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να έχουν αυτόματη αναδίπλωση κειμένου σε 60 διαστήματα, έτσι ώστε ο παραλήπτης να μην λαμβάνει ένα διαχωρισμένο χάος κώδικα στο πλαίσιο email τους.

Επικοινωνία

13. Οι επικοινωνίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το κοινό πρέπει να απαντηθούν εντός 24 ωρών ή και γρηγορότερα.

Άμεση εξυπηρέτηση

14. Οι επικοινωνίες που πραγματοποιούνται μετά τις εργάσιμες ώρες πρέπει να απαντηθούν στο πρώτο πράγμα το πρωί.

Προσφορές & Εκπτώσεις

15. Ο ιστότοπος πρέπει να προσφέρει προσφορές και εκπτώσεις για να νιώθει ο επισκέπτης μοναδικός και με προνόμια.

Αριθμός Αποστολής

16. Όταν αποστέλλεται μια παραγγελία, πρέπει να στείλετε αργότερα και ένα email με τον αριθμό αποστολής που το δέμα πλέον ταξιδεύει.

Πιστοποιητικό SSL

17. Έχετε SSL ; Μην το ξεχάσετε. Και ακόμη να υπάρχει, θα πρέπει να φάινεται το https:// με πράσινη ένδειξη.

Κατηγορίες και όχι προϊόντα στην αρχική

18. Βάλατε προϊόντα στην αρχική ; Γιατί ; Είναι σε προσφορά ; Και ; Δεν χρειάζεται! Βάλτε κατηγορίες και πλήκτρα που οδηγούν σε κάθε μία απο αυτή. Δεν είναι βιτρίνα καταστήματος που το μάτι θα δεί 50 ζευγάρια παπούτσια όπως κάνετε μια βόλτα στην αγορά. Ο χώρος σε μια οθόνη είναι πολύ περιορσιμένος!

Τηλεφωνικές παραγγελίες

19. Εμφανίζετε το τηλέφωνο σας στο πάνω μέρος για “τηλεφωνική παραγγελία” ; Διότι κάποιος πελάτης μπορεί να θέλει να ρωτήσει κάποια λεπτομέρεια.

Ερωτήσεις / Απαντήσεις

20. Πρέπει να έχετε FAQ (Frequently Asked Questions) δηλαδή ενότητα με ερωτήσεις / απαντήσεις που οι χρήστες είναι πιθανόν να σας ρωτήσουν.

Η λίστα είναι αρκετά ατελείωτη, αλλά θα πρέπει πάντα να βλέπετε τη σελίδα/eshop και τις διαφημίσειςσας από την προοπτική του πελάτη. Η καθολική ερώτηση για κάθε έργο είναι, “Πώς θα μπορούσαμε να το κάνουμε πιο εύκολο για τους πελάτες;” Δίνοντας έμφαση σε αυτήν την προσέγγιση, θα παρακάμψετε πολλά από τα προβλήματα που βλέπετε στο διαδίκτυο και θα αποφύγετε τη σπατάλη των διαφημιστικών σας ευρώ.

Και μιας και φτάσατε εδώ, να σας αποκαλύψουμε πως το cart-abandonment ποσοστό, δηλαδή το ποσοστό επισκεπτών που δεν θα κάνουν καμμία ενέργεια στον ιστότοπο σας είναι 70-75% σε Η/Υ και 86% σε smartphone.

Γιατί δεν αγοράζουν ;

Το 63% δεν θα αγοράσει διότι τα έξτρα κόστη αποστολής είναι πολλά
Προηγούμενο άρθροΤι είναι η βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπών (CRO)